Verandermanager
(Engelse benaming: Organizational Change Manager of OCM)
Een goede verandermanager heeft verschillende eigenschappen en vaardigheden. Hieronder staan enkele belangrijke eigenschappen en vaardigheden die een verandermanager zou moeten hebben:
- Leiderschap: een effectieve leider en kan een team leiden door veranderingen heen.
- Communicatievaardigheden: moet effectief kunnen communiceren met verschillende belanghebbenden in de organisatie, van werknemers tot senior management.
- Analytische vaardigheden: moet in staat zijn om gegevens en informatie te analyseren om de impact van veranderingen te begrijpen en passende beslissingen te nemen.
- Flexibiliteit: moet in staat zijn om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden en snel te reageren op nieuwe uitdagingen.
- Verandermanagementvaardigheden: moet bekend zijn met de principes en methoden van verandermanagement, en deze effectief kunnen toepassen in de organisatie.
- Empathie: moet in staat zijn om de zorgen en belangen van werknemers en andere belanghebbenden te begrijpen en hierop te kunnen inspelen.
- Stakeholdermanagement: moet in staat zijn om relaties met belangrijke stakeholders te onderhouden en de belangen van alle belanghebbenden in de organisatie in acht te nemen.
- Resultaatgerichtheid: moet in staat zijn om duidelijke doelen te stellen en deze te bereiken door middel van effectieve planning en uitvoering.
Kortom, een goede verandermanager is een effectieve leider die beschikt over communicatie-, analytische, flexibiliteits-, verandermanagement-, empathie-, stakeholdermanagement- en resultaatgerichte vaardigheden.
Solliciteren naar deze functie?
Stuur een e-mail met jouw gegevens naar recruitment@profit4agile.nl en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op voor een vrijblijvende kennismaking.